PPKSKL FANPAGE FACEBOOK

PPKSKL FANPAGE FACEBOOK
Facebook SILA CLICK.

JKCR Animals Care

JKCR Animals Care
Facebook

Wednesday 12 October 2011

Silence Animals Abused / Penyiksa Haiwan Secara Senyap...


Kita selalu marah apabila ada kes kes penyiksaan terhadap haiwan.tak kira apa pun haiwanya kalau orang itu benar benar animals lover pasti dia akan marah. geram, kalau tak kerana negara ni ada undang undang tentu ada yg berani bertindak sendiri. tul tak . itu kepada animals abused yg kita tahu dan nampak tapi bagaimana pula animal abused yg kita tak nampak tapi terang terang ada. Siapa mereka ?

Mereka adalah orang orang yg tidak suka haiwan dan selalu komplain. dan mereka mereka yg berkerja di majlis perbandaran yg berkerja bagaikan tunggul kayu. orang yg suka komplain terhadap orang kerana haiwan haiwan peliharaan jiran. boleh kita kategorikan sebagai silence animals abused. mereka sebenarnya yg menyebabkan banyak kucing kucing atau anjing hidup tersiksa. kerana mereka mereka yg perengai dan hati binatang ini banyak orang terpaksa membuang kucing atau anjing kerana di ugut oleh majlis perbandaran.

Kita pencinta pecinta haiwan ini patut bersatu mengajar mereka ini. jangan kerana seorang manusia bersifat hati binatang banyak nyawa kucing dan anjing hilang. kita juga patut mengajar manusia manusia di majlis perbandaran yg tiada sifat dan hati manusia supaya belajar menjadi manusia. kita tidak tahu adakah mereka mereka ini menjalankan kerja kerana tugas mereka atau kerana poket telah di isi supaya mengambil tindakan. admin tidak menuduh tetapi itulah yg selalu berlaku di malaysia.

Bayangkan hati dan perasaan pencinta haiwan yg mempunyai hati ikhlas ,mengambil kucing kucing atau anjing di jalanan kerana mereka mempunyai hati dan perasaan, tapi dek kerana dia duduk di sebelah rumah binatang bertopengkan manusia yg tidak suka haiwan yg hanya memikirkan dia bersih, dia cantik, dia high class maka dia tak suka ornag yg tinggal di sebelahnya buat apa yg mereka suka. sebaliknya mesti mengikut tarap diri mereka yg umpama pelacur . siapakah yg boleh membela pencinta haiwan ini. siapa kah yg boleh membela haiwan haiwna yg di rampas ini.

Fikirkanlah sendiri wahai pencinta haiwan. marilah kita bersatu supaya kita semua dapat melawan mereka mereka yg bertopengkan manusia ini. bersatu kita tgeuh , bercerai kita roboh.

Jamil Bin Ismail
Pengerusi/Pengasas
PPKSKL



Bank Account No :Bank Islam Malaysia Bhd,Cawangan Ampang SelangorPersatuan Perlindungan Kucing Selangor Dan kuala LumpurAcc No : 12-122-01-000847-1

No comments:

Post a Comment

Assalamualikum

walaupun anda mungkin tidak sependapat dengan kami. tolong jangan tinggalkan komen yg boleh di sifatkan kurang ajar.jika anda tidak sudi membantu tak perlu masuk sini. malu dengan bangsa lain.kalau anda mahu meninggalkan komen yg bersifat kurang ajar.sila buka profile anda supaya kita boleh berdepan. harap maklum.

Kami meletakan no bank akuan sebab kami persatuan menyelamatkan kucing kucing terbiar..harap maklum. .kami bukan persatuan untuk mengisi poket kami. harap maklum.!!!