PPKSKL FANPAGE FACEBOOK

PPKSKL FANPAGE FACEBOOK
Facebook SILA CLICK.

JKCR Animals Care

JKCR Animals Care
Facebook

Tuesday, 4 September 2012

Support Me To Build Cat Park

Support Me To Build Cat Park


Greetings all.

Many ways and many efforts have been carried out and all this was done just to get sincere donations, support and help to build a cat shelter for abandoned cats and becoming a cat park complete with a resort or hostel for visitors and tourists. So, more people will be able to reach out to the cats and give them a bit of love as well as being one of the tourist attractions. However, JamilKucing felt very frustrated because none of them were very sincere to help.

So with this JamilKucing has determined to build this place on his own. Jamil himself has a piece of land with the size of a football field in the state of Perak. Jamil plans to build a cat park where it’s going to be a very beautiful place for cats and visitors. It is located near to a river. The atmosphere in the village is also nice to make that area as a tourist attraction. Jamil will work himself to get help and support from people who really love animals and cats.

Jamil have heard and followed all the advices and suggestions from several people in the society, including establishing an association but the results have been disappointing. It has become tangled and muddled. So, he felt that it is better for him to do it alone than doing it with too many people. However, if there is anyone out there who really want to help me to set up a place like this, I hope you are willing to contribute some donation through my bank account. The number of the bank account is as stated below. Jamil also would like to invite any sincere and honest volunteer to be the account monitor or the guardian/watchdog. At this moment, Jamil can’t afford to give out any salary for all this since this is done voluntarily. I hope you may understand that.

In order for Jamil to start building the park for the cats, he estimated it is going to cost him aroundRM 300,000. YES, some people might laugh at him. That's fine to him. Jamil has decided that he is going to need RM 300,000 after he has think about everything from A to Z. Jamilkucing does not want to get caught in the middle of the road because Jamil is totally serious about building this place. Those who have contributed should inform Jamil through SMS, FB private message, or email about the amount of donation or the contribution that they have made so that their names can be recorded. Support Jamil if you are truly sincere in helping stray animals. Jamil really hope that this cat park can be build starting from mid of 2013.

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD

JKCR ANIMALS CARE

ACCOUNT NO: 12-122-01-000920-2


Please help me to build this place


Sumbangan Untuk Membina Taman Kucing

JKCR Animals Care




Assalamualaikum semua.


Setelah berusaha dari barbagai cara , berbagai usahan, jumpa menteri itu menteri ini , pengarah itu pengarah ini. kerajaan itu kerajaan ini dengan hanya tujuan ikhlas utnuk memohon sumbangan ,sokongan dan pertolongan untuk membina sebuah tempat berkumpul kuicng kucing terbiar dan di jadikan taman perlancungan lengkap dnegan resort atau hostel untuk pengunjung dan pelancong tetapi saya Jamilkucing hampa sesangat kerana tiada satu pund ari mereka mereka ini ikhlas untuk membuat.

Jadi dengan ini Jamilkucing akan berusahan sendiri untuk membina tempat tersebut , Jamil sendiri mempunyai sebidang tanah sebesar padang bola di di sebuah tempat di perak. dan jamil bercadnag untuk membina taman kucing tersebut di sana. tempat yang cnatik. bersebelahan sebuah sungai . dengan suasana kampong elok untuk di jadikan tarikan pelancong , Jamil akan berusaha sendiri dengan mendapat bantuan sokongan dari orang yg benar benar pencinta haiwan pencinta kucing , orang yg jujur dalam mencintai kucing.

Segala nasihat dan pandangan ornag yg telah jamil ikut termausk menubuhkan sebuah persatuan tetapi semuanya hampa. malah menjadi kusut dan kalang kabut. adalah lebih baik kita melakukanya sendiri dari ramai ramai. jadi sesiapa yang benar baner mahu tempat seperti ini di adakah sudikanlah menyumbang di no akaun yg jamil sertakan di bawah. jamil juga memperlawa sesiapa yg ikhlas dan jujur untuk menjadi penjaga akaun dan pemantau. secara sukarela. jangan mengharapkan gaji kerana jamil tidak mampu membayar gaji buat masa ini.


Anggaran yg jamil perlukan untuk memulakan pembinaan tempat ini ialah rm 300k. ya mungkin ada yg ketawa. tak mengapa. jamil mahu rm 300/ kerana memikirkan semua dari A-Z . Jamilkucing tidak mahu tersangkut di tengah jalan. Kerana jamil serius untuk membina tempat ini bukan hangat hangat tahi ayam. setiap yang menyumbang mestilah menghantar masage, pm, email memberitahu jumlah dan sumbangan untuk taman kucing. nama nama mereka akan di rekodkan . sokonglah jamil jika anda benar benar ikhlas dalam membantu haiwan terbiar. jamil amat berharap tempat ini dapat di bina pada pertengahan 2013.

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2


Support Me To Builds This Place

Monday, 13 August 2012

PPKSKL Di khianati MELAYU



Dukacita di maklumkan kemungkinan Persatuan perlindungan kucing selangor dan kuala lumpur PPKSKL tidak akan aktif lagi kerana di khianati oleh beberapa AJK AJK nya iaitu berbagsa melayu. persatuan ini di khianati oleh bangsa melayu sendiri. dan buat masa ini hanya saya sendiri ( Jamilkucing ) yang menjalankan kerja amal menyelamat kucing kucing terbiar. Antara ajk ajk yg boleh di harap dan di percayai dalam ppkskl hanyalah bendahari iaitu sdr hamizun dan ajk logistik sdr zakuan. yang lain mohon maaf.

Kesilapan saya sebelum ini ialah terlampau berbaik sangka. saya melantik tidak mengira fahaman politik kerana saya berpendapat dalam menjalankan kerja amal kita tidak patu bercakap pasal bangsa dan politik. rupanya saya tersilap besar iaitu telah melantik 2 orang penyokong kuat umno yg membawa kepada kehancuran PPKSKL . Dan rupa rupanya apa yg saya pegang selama ini iaitu ( haiwan lebih mulia dari manusia adalah betul ) .

Saya menjalankan kerja amal, saya menyelamatkan haiwan , saya melakukan kerja, saya menjaga kucing kucing terbiar , saya melakukan semua, saya pengerusi, saya buat kerja tapi BILA SAYA CLAIM UNTUK MEMBELI MAKANAN KUCING semua menyalak bagaikan anjing nak tunjuk baik. dari setiausaha pertama dari setiausaha ke dua. seolah olah mereka begitu baik dan tawaduk. sedangkand ari mula penubuhan persatuan duit saya seorang yg keluar. yg lain hanya air lior.

Saya terpaksa membuang no akaun PPKSKL kerana salah seorang penandatangani cek iaitu setiausaha juga telah menghianati kepercayaan saya. kerana tidak profesional. jadi jika ada sesiapa yang mahu membantu saya ( Jamilkucing ) boleh memasukan wang ke akaun saya iaitu di

MAY BANK BERHAD;
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2


Dan link saya:

http://jamilthecatman.blogspot.com

Terimakasih

Wednesday, 1 August 2012

Kucing di langgar kereta / motor. muka hancur. biji mata terkeluar tetapi masih hidup.


Kucing di langgar kereta / motor. muka hancur. biji mata terkeluar tetapi masih hidup.

Selalu bila aku hentam atau sindir ornag melayu banyak yg marah aku. sekor sekor menyalak macam anjing membela kucing , mengaku diri pusat itu pusat ini. penyelamat kucing konon. megah hanya seekor kucing tiada tangan. heboh ke sana ke sini. suka sangat publisiti murahan , cerita sana cerita sini. berteriak macam anjing menyalak ajak ornag sayangkan kucing,cintakan kucing ,bela kucing TAPI BILA SAMPAI KUCING KURAP,BURUH,JIJIK, SEMUA TOLAK. sayang kucing ke tu. sayang kucing KEPALA BAPAK KAU.

Shin seorang student berbangsa Jepun yg tidak sampai hati membiarkan.kemudian mengambil dan menghantar kepada jamilkucing berserta sumbangan bagi membantu kucing ini.

Seorang kawan FB pm jamil cakap ada kawan beliau terjumpa seekor mkucing yg mukanya hancur teruk. kedua biji matanya tersembul ke luar , belia kasihkan kucing dna tak sampai hati membiarkan . beliau ambil dan mula mula dalam kepala beliau ialah menghubungi ornag yg selalu menyalak selamatkan haiwan di facebook. tetapi alangkah hampa kerana ornag itu menolak. kemudian ygs eeorang lain pun sama menolak . dan jamil rasa jamil orang yg ke 3 , beliau hubungi. dan aku jamilkucing biarpun kucing tak ada kepala kalau maish hidup aku akan ambil. aku tak hebok interview tv3 lah rtm lah.

Kucing ini memang teruk.Dari pengamatan kucing ini telah di langgar kereta atau motor. Rahang bahagian bawah patah , mata kedua dua tersembul keluar dna pasti buta. pipi terkoyak tetapi sudha kering. ia bukan di inaya atau di pukul tetapi telah di langgar . dan orang yg sanggup menyelamat dna menghantar kepada jamil bukanlah ornag melayu atau islam. tetapi hati beliau sangat mulia.

Jamil bawa ke klinik. dan ayat pertama yg DR kata kepada jamil ialah ( MIL AKU TAHU KO PALING TAK SUKA MATIKAN KUCING TAPI APA YG AKU BOLEH KATAKAN IALAH KUCING ELOK DI MATIKAN ) dan tentulah jawapan jamilkucing no way. jamil minta DR berikan ubat tahan sakit. dan antibiotic. jamil bawa balik mandikan cuci berish.cuci telinga. bagi antibiotic dan mutivitamin. dan letakan dala m kandnag.insyaallah jamil akan memjaganya sebaiknya. Kepada penyelamat kucing ini yg tercinta .ABG JAMIL TAK BERANI BERJANJI DIA AKAN HIDUP PANJANG. TETAPI ISNYAALLAH ABG JAMIL AKAN CUBA. SEBAB ABG JAMIL PERNAH DAPAT KUCING YG LEBIH TERUK DARI INI DAN ALHAMDULLILAH PANJANG HIDUPNYA.

Kepada yg menyalak sayangkan kucing,selamatkan kucing,stop being pretanding and hipocrite. kalaus etakat hanya nak yg cantik , sihat, bersih, jgn menyalak macam anjing sayangkan kucing. MULIA LAGI ORNAG YG TERJUMPA KUCING INI DAN SNAGGUP HANTAR KEPADA AKU DI BUKIT BINTANG DARI SUBANGJAYA. shame on you shouting like dogs. but do nothing to injuried cat.




MAY BANK BERHAD:
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2

Friday, 20 July 2012

Assalamualaikum


Haiwan menyayangi saya tetapi bangsa saya menghianati saya. jadi siapa lebih mulia?



Dukacita di maklumkan kemungkinan Persatuan perlindungan kucing selangor dan kuala lumpur PPKSKL tidak akan aktif lagi kerana di khianati oleh beberapa AJK AJK ny iaitu berbagsa melayu. persatuan ini di khianati oleh bangsa melayus endiri. dan buat masa ini hanya saya sendiri
( Jamilkucing ) yang menjalankan kerja amal menyelamat kucing kucing terbiar. Antara ajk ajk yg boleh di harap dan di percayai dalam ppkskl hanyalah bendahari iaitu sdr hamizun dan ajk logistik sdr zakuan. yang lain mohon maaf.

Kesilapan saya sebelum ini ialah terlampau berbaik sangka. saya melantik tidak mengira fahaman politik kerana saya berpendapat dalam menjalankan kerja amal kita tidak patu bercakap pasal bangsa dan politik. rupanya saya tersilap besar iaitu telah melantik 2 orang penyokong kuat umno yg membawa kepada kehancuran PPKSKL . Dan rupa rupanya apa yg saya pegang selama ini iaitu ( haiwan lebih mulia dari manusia adalah betul ) .

Saya terpaksa membuang no akaun PPKSKL kerana salah seorang penandatangani cek iaitu setiausaha juga telah menghianati kepercayaan saya. kerana tidak profesional. jadi jika ada sesiapa yang mahu membantu saya ( Jamilkucing ) boleh memasukan wang ke akaun saya iaitu di

MAY BANK BERHAD;
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2


Dan link saya:

http://jamilthecatman.blogspot.com

Terimakasih

Tuesday, 26 June 2012

KECEWA DAN MARAH DGN SIKAP DVS MALAYSIA DAN DVS MELAKA





Jamil Bin Ismail

.................................

.................................

...................................


Dato’Dr , Abd Aziz Bin Jamaluddin

Ketua pengarah

Jabatan Perkhidmatan Veterinar

Blok Podium , Wisma Tani

No 28 , Persiaran Perdana ,

Persint 4,

62630 PUTRAJAYA

MALAYSIA

DR. NORAINI BINTI ABD RAHMAN
PENGARAH PERKHIDMATAN VETERINAR NEGERI MELAKA
JABATAN PERKHIDMATAN VETERINAR NEGERI MELAKA
JALAN AIR KEROH LAMA
75450 MELAKA
TEL: 606 2325103
FAKS: 606 2327633

KECEWA DAN MARAH DGN SIKAP DVS MALAYSIA DAN DVS MELAKA

Tuan :

Saya jamil bin ismail atau lebih di kenali sebagai Jamilkucing , Penyelamat kucing kucing terbiar tegar dan tulin yg bertempat di kuala Lumpur Malaysia. . di sini saya ingin melahirkan perasaan marah saya juga mewakili pencinta pecinta haiwan terutamanya kucing yg selalu meluarkan perasaan marah mereka di facebook saya dan facebook persatuan perlindungan kucing selangor dan kuala Lumpur. terhadap satu kes, atau satu perkara yang man saya rasa pihak DVS Malaysia dan DVS melaka pasti tahu .iaitu PUSAT JAGAAN KUCING TERBIAR MAJLIS PERBANDARAN JASIN MELAKA.



Setahun dahulu telah heboh di mana tempat tersebut telah cuai dalam ertikata menjaga kehidupan kucing kucing terbiar dalam jagaan mereka. foto foto kucing mati terbiar, tempat yg kotor, robak ramping, pagar yang terkoyak. dll . selepas itu beberapa orang telah membuat aduan terhadap majlis perbandaran jasin melaka dan kami rasa ia telah di ambil tindakan. rupa rupanya tidak. Beberapa bulan dahulu pula seorang wanita telah mengadu kepada saya dan juga persatuan perlindungan kucing selangor dan kuala Lumpur dan hal ini telah menjadi heboh lagi.


http://ppkskl.blogspot.com/2012/01/majlis-perbandaran-jasin-tidak.html


Kami mendapat jawapan dari majlis perbandaran jasin dengan berbagai alasan alasan celaka ( maaf kalau saya berkasar sebab tahap kemarahan kami sudah tidak dapat di bendung lagi. ) dan mereka berjanji untuk memperbaiki dan memperbetulkan apa yang silap.dan kami mempercayai cakap cakap mereka., rupa rupanya lebih baik percayakan cakap kucing dari cakap orang yg tidak bertanggungjawab. inilah masaalahnya apabila seorang tukang masak di suruh memperbaiki computer.

http://ppkskl.blogspot.com/2012/01/subject-maklumbalas-mengenai-bolg-dari.html

Dan dua minggu lepas saya sekali lagi menerima maklumat yang tempat tersebut main teruk berserta dengan foto foto sekali. dengan kucing kucing yg kurus kering , terbiar. saya rasa kalau mereka di jalanan pun mereka tidak sekurus itu. adakah ornag yg menjaga tempat tresebut mempunyai hati yg lebih hina dari binatang. atau adakah orang ornag itu lebih teruk dari yg bukan islam.saya kata begini kerana pengalaman saya yang bukan islam lebih baik daris egi kebajikan terhadap haiwan . saya bertanggungjawab dengan apa yg saya kata. kerana seperti yang saya kata tahap kemarahan saya telah habis. dan saya rasa bukan saya seorang .

Soalan saya mustahil DVS melaka tidak tahu hal ini. masakan tidak seorang pun tahu, terbaca atau mendapat maklumat hal ini. atau maaf cakap adakah DVS melaka hanya goyang kaki. . mungkin pasal kucing kucing itu hanya kucing kurap , terbiar, bukan kucing kucing import kepunyaan menteri atau orang kaya. adakah begitu. perlukah saya turun ke sana memaki hamun baru semua nak melakukan kerja.adakah DVS pilih bulu untuk melakukan kerja.

Mustahil DVS Malaysia tidak tahu hal ini . tetapi apabila orang gila buat laporan palsu mengatakan JAMILKUCING menginaya kucing ( sedangkan JAMILKUCING di kenali sebagai pencinta haiwan. pengerusi sebuah persatuan menyelamatkan haiwan ) pihak DVS begitu cekap dan cemerlang menyerbu rumah jamil yang setakat ini hampir 5 kali dari tahun 2005 . dan setiap kali serbu ternyata semuanya fithnah. tetapi disebakan kebodohan dan kebangangan mereka tetap serbu jika ada laporan ke atas orang yang bernama JAMILKUCING . tetapi apabila yg melakukan penginayaan itu jabatan kerajaan, majlis daerah , ornag orang besar DVS tutup mata.

Maaflah jika tulisan atau surat saya ini kasar. saya tidak minat nak berprotokol protocol lagi. nyawa kucing biasa terbiar di permainkan seolah olah nyawa mereka mereka yg sepatutnya menjaga ini lebih mulia. biar saya cakap terus terang di sini nyawa kucing kucing kurap itu lebih mulia dari anda semua.saya cabar pihak DVS Malaysia DVS melaka heret rang yg bertanggung jawab terhadap tempat tersebut.orang yg menjaga dan di pertanggungjawabkan .heret mereka ke mahkamah segera.

Kami menunggu tindakan dari DVS melaka dalam hal ini.

Saya yang benar





Jmail bin ismail.

Sunday, 24 June 2012

Majlis perbandaran Jasin TIDAK BERTANGGUNGJAWAB 2


Salam sesiapa yang ada maklumat , foto atau berita terbaru tentang pusat jagaan kucing jasin melaka tolong email kepada saya , kali ini saya nak bongkar habis habisa. dulu dah bongkar. celaka celaka ni berjanji untuk memperbaiki. rupa rupanya musang berbulu babi. saya tak peduli mereka pegawai kerajaan ke ape. i dont care. siapa yg dekat tolong ambil gambar hantar kepada saya.

Pembongkaran dahulu....

http://ppkskl.blogspot.com/2012/01/majlis-perbandaran-jasin-tidak.html

Jawapan mereka ....

http://ppkskl.blogspot.com/2012/01/subject-maklumbalas-mengenai-bolg-dari.html