PPKSKL FANPAGE FACEBOOK

PPKSKL FANPAGE FACEBOOK
Facebook SILA CLICK.

JKCR Animals Care

JKCR Animals Care
Facebook

Wednesday 7 March 2012

Sanggupkah Atau Sekadar Berkata ????


Kadang kadang saya gelihati , pelik dan hairan. sifat setengah orang kita ni kan. bukan saya dengki atau irihati dan tidak mungkin busukhati. cuma saya ingin juga nak bertanya . .ye la terbaca sana terbaca sini. terdengar sana terdengar sini orang tu berkata orang ni berkata. sana nak buka taman kucing sini nak buka taman kucing , sini nak buat heaven for cats sini nak buat worlds of cats.

Saya nak tanya mereka mereka ni satu je soalan. ko orang ni betul betul ke atau setakat cakap kosong atau fill looking gooddd . kalau betul la ko orang nak buat taman kucing ke istana kucing ke banglo kucing ke. alhamdullilah bersyukur ke hadrat Allah subhanahuwataaala.

Akan tetapi soalan Saya sanggup kah mereka mereka ni berhenti kerja dan tumpukan kepada hal ini. sanggup kah memperhambakan diri kepada haiwan haiwan terbiar ini. sanggup kah meninggalkan gaji 3000-4000 , sanggup kah membelakangkan anak bini, sanggupkah meninggalkan kehidupan bebas , sanggupkah menerima sindiran dan cacian, sanggupkah kehilangan itu kehilangan ini , sanggupkah itu snaggupkah ini.

Kalau sanggup ahlhamdullilah dan bagus lah tapi Saya takut satu je hangat hangat taik kucing je. lepas tu jadi mcm taman arnab di taman botani ni. Saya rasa kebanyakan orang setuju dgn Saya. cuma nak mengaku dgn tidak je. betul tak. biarlah ada langau nak kata jamil memuji diri.tapi aku dah buktikan aku sanggup tinggalkan kerja aku, kehidupan aku, gaji tinggi aku, kebebasan aku, demi haiwan. terbukti beb bukan hanya cakap kosong bro. almost 10 years i left everything.

So pada Saya la sebelum kita bercakap tu baik kita cermin diri dulu sanggup kah???


Jamil Bin Ismail

Pengerusi Persatuan Perlindungan
Kucing Selangor Dan Kuala Lumpur

No comments:

Post a Comment

Assalamualikum

walaupun anda mungkin tidak sependapat dengan kami. tolong jangan tinggalkan komen yg boleh di sifatkan kurang ajar.jika anda tidak sudi membantu tak perlu masuk sini. malu dengan bangsa lain.kalau anda mahu meninggalkan komen yg bersifat kurang ajar.sila buka profile anda supaya kita boleh berdepan. harap maklum.

Kami meletakan no bank akuan sebab kami persatuan menyelamatkan kucing kucing terbiar..harap maklum. .kami bukan persatuan untuk mengisi poket kami. harap maklum.!!!