PPKSKL FANPAGE FACEBOOK

PPKSKL FANPAGE FACEBOOK
Facebook SILA CLICK.

JKCR Animals Care

JKCR Animals Care
Facebook

Tuesday 24 January 2012

Majlis perbandaran Jasin TIDAK BERTANGGUNGJAWAB

Majlis perbandaran Jasin layak di gelar Majlis penginaya kucing.


Dulu kes ini telah di hebohkan dan mereka berjanji untuk mengambil tindakan segera. malah dalam satu blogs ( yg Admin lupa namanya ) siap memberitahu agar perkara ini di tutup kerana menggangap kes ini selesai. tetapi baru baru ini seorang kawan telah ke sana ,bukan nya telah berubah malah semakin teruk. inilah masaalahnya Admin ibaratkan bila penjaga babi di suruh menjaga kucing . tidak kah manusia manusia di situ ada hati dan perasaan. islam kah mereka. saya pertikaikan islamkah mereka kerana jika mereka beragama islam. mereka tahu hukum hakam.

Di larang mengambil gambar supaya kecuaian yg sengaja kami lakukan tidak di ketahui umum.


EN AZANI MAT JUSOH Hanya hidup dengan memakan elaun ( Pembetulan setelah di beritahu tiada gaji tetapi hanya elaun). elaun yg beliau dapat hasil dari penginayaan haiwan yg beliau lakukan.Ini bukan serangan peribadi. Admin tidak mengenali en Azani Mat Jusoh. tetapi tertera nama beliau sebagai ornag yg bertanggungjawab.


Patutlah tidak di benarkan mengambil gambar rupanya ada udang disebalik batu. pegawai yang bernama EN AZANI MAT JUSOH mestilah di pertanggungjawbakan di atas kelalaian ini. kerana nama beliau yg di sertakan sebagai orang yg bertanggungjawab dalam hal ini. Pengerusi PPKSKL en jamilkucing akan membawa hal ini kepada pihak DVS malaysia.

Bangkai kucing yg telah mati hingga hampir reput masih terbiar. PPKSKL ingin bertanya kepada En AZANI MAT JUSOH adakah beliau masih sihat dan boleh bergerak atau sudah lumpuh hampir nak mati sehingga tidak boleh berjalan yg menyebabkan bangkai kucing ini terbiar.atau beliau menunggu pencinta haiwan datang menyerang ( mendapat jawapan ) beliau di sana.
Adakah kucing kucing ini di tangkap oleh MPJ dan kemudian di masukan ke sini. tanpa apa apa pengawasan dna penjagaan kesihatan. atau hanya beri makan sahaja.



8 comments:

  1. Saya telah ke tempat ini dan didapatu terdapat seekor lagi bangkai kucing terbiar.Semasa kedatangan saya mmg tiada org dan cuma kucing-kucing yg kelaparan dan kehausan ,saya sgt sedih sehingga menitiskan air mata tp saya ada membeli makanan dan memberi kucing-kucing in air dan makan.alhamdullilah kenyang mereka semua untuk sehari sambil mencuci muka dan terlihat sinar di muka kucing-kucing ini dan mungkin ucapan terima kasih.
    Tolongla jangan aniaya kucing-kucing ini,jika x sanggup menjaganya,saya boleh mengambil alih tugasan ini dari majlis perbandaran jasin.
    Saya diberitahu oleh seseorang bahawa kucing2 ini dipertanggungjawab oleh MPJ dan digajikan kepada EN AZANI supaya menjaga mereka semua.
    Sedarla bahawa haiwan itu juga berhak untuk hidup dan kucinh adalah sahabat nabi.
    Jawaplah kat akhirat kelak.
    Saya sangat marah kepada manusia yg x ada hati perut ini. .

    ReplyDelete
  2. Tahniah elfie kerana berani berkata benar.itu yang PPKSKL harapkan .jadi bila Admin kata En Azani makan gaji buta bukanlah serangan peribadi.tetapi beliau adalah orang yg di pertanggungjawabkan.jadi beliau kena berani menerima tanggungjawab tersebut.

    ReplyDelete
  3. Jika diberi saya elaun untuk menjaga kucing2 ini saya sanggup menjaga dan memantau mereka di rumah kucing ini.saya sendiri pernah membela 30 kucing semasa saya sekolah lagi sehingga sekarang saya masih membela kucing dan haiwan2 lain.
    Tolonglah hargai nyawa2 kucing ini walaupun mereka x secantik kucing persian atau siam.mereka juga berhak untuk hidup.

    ReplyDelete
  4. ~ Saya ingin memberi komen, maaf kalau komen saya tidak disenangi. Saya adalah penduduk Jasin. Saya cuma ingin bertanya, apakah gambar di atas boleh dipercayai? Adakah benar gambar lokasi berkenaan? Adakah benar wanita di dalam gambar berkenaan boleh dipercayai? Saya mohon kalau Tuan tidak tahu situasi sebenar, bertanyalah pada yang mengetahui. Seperkara lagi, sebelum memunafikkan orang yang bukan munafik, lihatlah diri sendiri dulu..

    ReplyDelete
  5. fadzlixp sebelum kami memaarkan kami telah mengumpul bukti dna maklumat ,dan kami sendiri berhubung dgn tempat tersebut. jadi apa lagi.

    Boleh percayakah awak ni ismal melayu. berkata kata tanpan mempu njai kejantanan untuk berdepan tetapi sebaliknya berkata kata di belakang tabir. perempuand alam foto ini tiada kena mengena dgn Persatuan Perlindungan Kucing Selangor Dan Kuala Lumpur . tetapi beliau lah yg mengirim foto foto penginayaan haiwan kepada PPKSKL. jika anda rasa and abetul apa kata beranikan diri bertemu kami secara berdepan. untuk membuat tuduhan. awak melayu kan. malulah. bangsa kafir yg bijak menyokong kami. tapi awak melayu cuba menghina dna membusukan kami. malulah sikit sdr.

    ReplyDelete
  6. salam fadzlixp, yes sy kenal org gambar tu...ni kes terbaru sy yg dtg kesana tgk sendiri apa yg terjadi... bkn cerita rekaan tp yg terbaru mmg btl2 terjadi...hmmmm

    ReplyDelete
  7. Ye saya juga ada ke sana dan keadaan sangat daif sekali.
    Kucing-kucing tidak diberi makan dan minum dan ada yang dibiar mati kekeringan di situ.

    ReplyDelete
  8. menangis saya tkg keadaan meka, manusia yg buat mk mcm ne..mmg tk lyak hidup,laknat punye manusia...saya kucing hilang terjun tingkat 5, bg org giler cari sekitar rumah.. ne apatah lg yg mcm ne...mmg laknat manusia yg buat mcm ne..mudahan allah bls setimpal ape dia buat... 1 ekor kita jaga haiwan dgn ikhlas kerana allah, haiwan tu mendoakan kesejahteraan utk kita jika kita jaga mk dgn baik..

    ReplyDelete

Assalamualikum

walaupun anda mungkin tidak sependapat dengan kami. tolong jangan tinggalkan komen yg boleh di sifatkan kurang ajar.jika anda tidak sudi membantu tak perlu masuk sini. malu dengan bangsa lain.kalau anda mahu meninggalkan komen yg bersifat kurang ajar.sila buka profile anda supaya kita boleh berdepan. harap maklum.

Kami meletakan no bank akuan sebab kami persatuan menyelamatkan kucing kucing terbiar..harap maklum. .kami bukan persatuan untuk mengisi poket kami. harap maklum.!!!