PPKSKL FANPAGE FACEBOOK

PPKSKL FANPAGE FACEBOOK
Facebook SILA CLICK.

JKCR Animals Care

JKCR Animals Care
Facebook

Sunday 1 January 2012

Kafe Kucing Di Jepun

Malaysia pun boleh buat begini . jika mahu !!!

Di Jepun, kucing dihantar ke satu tempat yang dinamakan kafe kucing bertujuan untuk kucing bermain, relax dan bersosial dengan kucing-kucing yang lain.

Dengan bayaran antara RM15- RM21, pencinta kucing di jepun akan menikmati kopi panas sambil dikelilingi beratus-ratus ekor kucing. Meluangkan masa menemani kucing walupun sejam mampu menenangkan pemikiran manusia, dan jika korang tertekan dengan kerja.

Bagi menjaga kebersihan, pengunjung dihendaki memakai stokin dan selipar pakai buang, begitu juga dikehendaki membasuh tangan mereka dengan antiseptik.




4 comments:

  1. Wow..interesting! Kalaulah kat Malaysia ada cafe mcm ni, kan? At least, hasil kutipan business boleh juga proceed utk penjagaan kucing2 tersebut. Why not make it a reality here? Saya rasa tak mustahil and of course strictly for animal lovers only. Bg yg 'takut' atau fobia dgn kucing tu..tak perlulah kan. Kalau dah mmg xsuka dgn kucing, u can always head to another cafe. Tak perlu any sarcastic or sinister remarks.
    Saya rasa saya dah mula sukakan Jepun..hehe~ Firstly, sbb semalam saya terjumpa interesting fact ttg Cat Island di Jepun iaitu di Tashirojima. Populasi penduduknya tak sampai seratus org dan penduduk disitu rata2 berusia 60 ke 70 tahun keatas tetapi dimonopoli oleh ratusan stray cats yg gemuk montel dan sihat!
    Second, saya terbaca pula interesting fact ttg cafe kucing ni. Ni yg buat saya teringin nak ke Jepun =)
    If Mlayasia ever have such wonderful things...hehe~

    ReplyDelete
  2. Betul tu Cik MayaQirana . akan tetapi kita juga perlu kena ingat undang undnag kesihatan di negara kita bukan seperti negara lain. di negara kita haiwan di pandang rendah.

    ReplyDelete
  3. Nanti saya dah kerja saya nak buat camni ! Haha saya baru lepas abis spm ;D teringin ..

    ReplyDelete
  4. saya ada pertanyaan,,
    bagaimana kalau jiran saya mempunyai kucing peliharaan dan tidak diuruskan dengan baik malah najis binatang tersebut sentiasa berdekatan dengan kawasan rumah saya,,
    saya duduk di apartment,, bagaimana saya hendak menangani masalah tersebut.. ??
    siapa sebenarnya pihak/agensi yang perlu saya rujuk untuk menangani masalah saya.. ??

    ReplyDelete

Assalamualikum

walaupun anda mungkin tidak sependapat dengan kami. tolong jangan tinggalkan komen yg boleh di sifatkan kurang ajar.jika anda tidak sudi membantu tak perlu masuk sini. malu dengan bangsa lain.kalau anda mahu meninggalkan komen yg bersifat kurang ajar.sila buka profile anda supaya kita boleh berdepan. harap maklum.

Kami meletakan no bank akuan sebab kami persatuan menyelamatkan kucing kucing terbiar..harap maklum. .kami bukan persatuan untuk mengisi poket kami. harap maklum.!!!