PPKSKL FANPAGE FACEBOOK

PPKSKL FANPAGE FACEBOOK
Facebook SILA CLICK.

JKCR Animals Care

JKCR Animals Care
Facebook

Monday 12 December 2011

Pinjaman MARA

Hari ini Pengerusi PPKSKL En Jamil Bin Ismail menerima jemputan En Sharul Nizam Ab Rahim untuk menghadiri majlis penerangan dan mendapatkan maklumat dgn pegawai pegawai MARA di bangunan MARA di Jalan Raja Laut. Pengerusi pergi bersama sdr Add Artzmie Ajk Biro Penerangan PPKSKL .Banyak maklumat yg dapat diperolehi yang mana kebanyakan maklumat itu tidak di ketahui sebelum ini.

Prosedur-prosedur untuk membuat pinjaman - pinjaman yg tidak kita ketahui sebelum ini. Juga yang agak memeranjatkan saya ialah rupa-rupanya orang kita Melayu begitu mudah membuat pinjaman tetapi begitu liat membayar balik. Sehinggakan menurut pegawai MARA orang kita kita berhutang hampir 72 juta ringgit , dan hilang begitu sahaja. Malah menurut pengerusi , beliau ada bertanya tidak kah MARA mengheret penghutang-penghutang ini ke mahkamah. jawab pegawai itu bagaimana nak heret kalau bayaran mahkamah lebih tinggi dari hutang peminjam. Maka duit itu akan hilang begitu sahaja.

PPKSKL juga mendapat maklumat bagaimana mahu membuat pinjaman untuk melaksanakan taman kucing yg dalam perancangan. Ini kerana menurut sdr sharul Nizam kalau nak di harapkan sumbangan baik yg di minta atau yg di harapkan, tak mungkin projek taman kucing ini akan berjaya. PPKSKL perlu berbuat ssesuatu sama ada membuat sebuah perniagaan pet shop atau mengimport makanan kucing dan jualkan.



Bank Account :Bank Islam Malaysia Bhd, Cawangan Ampang Selangor Persatuan Perlindungan Kucing Selangor Dan kuala Lumpur

Acc No : 12-122-01-000847-1

No comments:

Post a Comment

Assalamualikum

walaupun anda mungkin tidak sependapat dengan kami. tolong jangan tinggalkan komen yg boleh di sifatkan kurang ajar.jika anda tidak sudi membantu tak perlu masuk sini. malu dengan bangsa lain.kalau anda mahu meninggalkan komen yg bersifat kurang ajar.sila buka profile anda supaya kita boleh berdepan. harap maklum.

Kami meletakan no bank akuan sebab kami persatuan menyelamatkan kucing kucing terbiar..harap maklum. .kami bukan persatuan untuk mengisi poket kami. harap maklum.!!!