PPKSKL FANPAGE FACEBOOK

PPKSKL FANPAGE FACEBOOK
Facebook SILA CLICK.

JKCR Animals Care

JKCR Animals Care
Facebook

Thursday 29 December 2011

Maklumat Penganiayaan kucing

  • Seseorang telah menghubungi pengerusi PPKSKL untuk memberi maklumat tentang penganiayaan terhadap kucing di Bangi . Pengerusi telah menyampaikan maklumat tersebut kepada AJK PPKSKL sdr Sharul Nizam Ab rahim dan beliau telah menjalankan gerak kerja dengan menghubungi pegawai-pegawai DVS Selangor agar diambil tindakan segera.

    Pihak PPKSKL telah mendapatkan maklumat iaitu nama tuan rumah atau tuan punya kucing , alamat , kedudukan rumah semuanya lengkap . Tiga orang pegawai DVS Selangor di ketuai oleh En Zamri telah pergi ke tempat yg di laporkan. Di bawah ini adalah laporan yg di sampaikan kepada PPKSKL.



    • lagi satu...td g satu umh utk urusan opis..de cage kucing..tp...sedih sgt2...de 3 ekor kucing kaler putih + oren....de sekor tu cm dh nazak jerr...kotor n comot sgt2(siap de lalat)..dh 2 kali g umh tu...1st time tu ok g..td g..cm dh pasrah jer...saya sgt rse sedih + pilu tgk kucing tu...yg lagi sekor tu ngiau2..cm mintak tolong...

      sgt sedih..n geram kat owner umh tu..tp..saya g ngan boss..so xleh ckp pe..tolong saya..

      p/s: sesape boleh tolong saya..tolong PM saya..lokasi nye di Teras Jernang, Bangi..tolong...kite g sesama

    Dan pihak kami PPKSKL telah cuba mendapatkan maklumat daripada pegawai DVS Selangor iaitu En Azizi. di bawah ini transkrip permohonan kami.

Jika prosedur membenarkan, pohon kongsikan hasil penyiasatan thadap aduan smlm.

T/kasih atas aduan kes kezaliman terhadap kuching di Bangi. Siasatan DVS mendapati kuching di situ dlm keadaan baik & tiada kes kezaliman. Atas prinsip harta & maklumat kes adalah kepunyaan tuanpunya kuching & tiada kesalahan dikesan, ini sememang menjadi prosidur DVS tidak boleh mendedahkan apa2 maklumat yg diperolehi dlm tindakan pgknya. Sekian. Soh dpd DVS. Cc kpd Dr. Nazahiyah, En. Azizi.

T/kasih atas kepercayaan tuan & Persatuan tuan kpd Penguatkuasa Veterinar, DVS. Kita sama2 membantu memastikan kebajikan haiwan terpelihara dlm negara. Jumpa lagi, sekian. Dpd. Soh.

No comments:

Post a Comment

Assalamualikum

walaupun anda mungkin tidak sependapat dengan kami. tolong jangan tinggalkan komen yg boleh di sifatkan kurang ajar.jika anda tidak sudi membantu tak perlu masuk sini. malu dengan bangsa lain.kalau anda mahu meninggalkan komen yg bersifat kurang ajar.sila buka profile anda supaya kita boleh berdepan. harap maklum.

Kami meletakan no bank akuan sebab kami persatuan menyelamatkan kucing kucing terbiar..harap maklum. .kami bukan persatuan untuk mengisi poket kami. harap maklum.!!!