PPKSKL FANPAGE FACEBOOK

PPKSKL FANPAGE FACEBOOK
Facebook SILA CLICK.

JKCR Animals Care

JKCR Animals Care
Facebook

Monday 19 December 2011

Fitnah terhadap Persatuan Perlindungan Kucing Selangor dan Kuala Lumpur (PPKSKL)

Ruj. Kami : SKMM(T)09-STGD/960/2011/Jld.5(132)

Tuan,

ADUAN TERHADAP HALAMAN FACEBOOK YANG BERUNSUR FITNAH

http://www.facebook.com/nerqleman

Adalah saya dengan hormatnya merujuk kepada aduan tuan bertarikh 25 November 2010 berhubung perkara di atas.

2. Pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) telah meneliti aduan tuan mengenai komen dari profil Facebook Nerq Suzana Sulaiman (http://www.facebook.com/nerqleman) berhubung dakwaan fitnah terhadap Persatuan Perlindungan Kucing Selangor dan Kuala Lumpur (PPKSKL). Untuk makluman, SKMM telah mengambil tindakan dengan membuat laporan penyalahgunaan (report abuse) kepada Facebook berhubung komen dari profil Nerq Suzana Sulaiman.

3. Selain itu, untuk makluman pihak tuan, keputusan untuk mengeluarkan kandungan di Facebook adalah tertakluk kepada terma dan syarat yang ditetapkan oleh laman tersebut. Memandangkan mereka beroperasi di luar negara, maka mereka tidak tertakluk kepada peruntukan undang-undang Malaysia termasuk Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 dan kawalan SKMM.

4. Facebook adalah satu platform media sosial yang terbuka kepada semua orang untuk menyuarakan pandangan mereka. Dalam kes ini, pihak kami difahamkan bahawa tindakan sivil (mahkamah) akan di ambil oleh pihak tuan (PPKPSKL) terhadap suspek. Pihak kami mengalu-alukan tindakan tersebut kerana ia lebih kepada pandangan atau maklumbalas suspek terhadap PPKSKL. SKMM akan memberkerjasama kepada pihak polis atau mahkamah dengan menyalurkan maklumat kesalahan yg di lakukan oleh nerq suzanna sulaiman. sekiranya diperlukan.dan di kehendaki oleh peguam tuan.

5. Pihak kami menyarankan supaya tuan membuat laporan penyalahgunaan (report abuse) kepada pihak pengendali laman (Facebook) berhubung komen dari profil Nerq Suzana Sulaiman seperti yang disediakan di dalam laman sesawang Facebook (Report Page).

6. Pihak kami berharap penjelasan di atas dapat menyelesaikan isu yang disuarakan oleh tuan.

7. Jika terdapat sebarang pertanyaan atau maklumbalas, pihak tuan boleh berhubung dengan Encik Saiful Azhar dari Jabatan Pengawasan dan Pengurusan Maklumat di talian 03-8688 8000 atau menerusi emel newmedia.unit@cmc.gov.my.

Sekian, terima kasih.

Yang benar

Unit Media Baru

Bahagian Perkhidmatan Digital Sekuriti,

Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM)

Off Persiaran Multimedia

63000 Cyberjaya

Selangor Darul Ehsan

Malaysia

Tel: +60 3 8688 8000

Fax:+60 3 8688 1003


Important Notice :

The content of this e-mail are confidential and may be privileged. If you are not the intended recipient, please do not read, use, print, copy, forward or distributed the contents or disclose it to anyone. Instead, please inform us by return e-mail and delete it from your system immediately. Opinions, conclusions and other information in this message that do not relate to the official business of Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia shall be understood as neither given nor endorsed by Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia.

No comments:

Post a Comment

Assalamualikum

walaupun anda mungkin tidak sependapat dengan kami. tolong jangan tinggalkan komen yg boleh di sifatkan kurang ajar.jika anda tidak sudi membantu tak perlu masuk sini. malu dengan bangsa lain.kalau anda mahu meninggalkan komen yg bersifat kurang ajar.sila buka profile anda supaya kita boleh berdepan. harap maklum.

Kami meletakan no bank akuan sebab kami persatuan menyelamatkan kucing kucing terbiar..harap maklum. .kami bukan persatuan untuk mengisi poket kami. harap maklum.!!!