PPKSKL FANPAGE FACEBOOK

PPKSKL FANPAGE FACEBOOK
Facebook SILA CLICK.

JKCR Animals Care

JKCR Animals Care
Facebook

Wednesday 16 May 2012

Jujur dalam melakukan kerja

Bnayak ornag menyayangi haiwan terutamanya kucing , ada yg benar benar sayang , ada yang hanya sayang , ada yang just berlakon, tak kisahlah apa pun syarat tidak menginaya , membuli atau mengasari mana mana haiwan . jangan memilih bulu atau jenama atauapun jenis serta baka. jangan kucing yg gebu cantik di layan bagaikan raja yg biasa local di biarkan mencari makan sendiri.kalau di ikutkan itu pun boleh di panggil animals abused.

Apabila kita tahu ada penginayaan di lakukan terhadap haiwan laporlah kepada badan kerajaan yg bertanggung jawab terhadap haiwan iaitu Veterinar malaysia . lakukan secara jujur. maksud admin jujur ialah laporkan jika benar benar kita tahu , nampak atau lihat kekejaman di lakukan . bukan kita lapor just kerana nak menyusahkan ornag , nak menginaya orang , atau nak memberi masaalah kepada orang. jgn kerana kita sakih hati terhadap seseorang itu kita buat laporan palsu.sehingga menyusahkan pegawai kerajaan dan menyusahkan orang yg di laporkan.

Buatlah kebajikan terhadap haiwan semampu mampu kita. tak perlu kita menunjuk nunjuk atau berewang rewang demi kerana nama dan hormat. mereka haiwan memerlukan kasih sayang dan bantuan yg jujur dari kita. bukan permainan manusia untuk mencari nama. selepas timbul kes ( Petnoted ) mencanak timbul kononya pencinta pencinta haiwan. seorang seorang cuba menonjolkan diri. tetapi seperti biasa semuanya hangat hangat tahi ayam. dalam bab membela dan membantu haiwan pun mereka masih bermain politik.

Akhirkata dari admin Jujurlah dalam membela haiwan....

No comments:

Post a Comment

Assalamualikum

walaupun anda mungkin tidak sependapat dengan kami. tolong jangan tinggalkan komen yg boleh di sifatkan kurang ajar.jika anda tidak sudi membantu tak perlu masuk sini. malu dengan bangsa lain.kalau anda mahu meninggalkan komen yg bersifat kurang ajar.sila buka profile anda supaya kita boleh berdepan. harap maklum.

Kami meletakan no bank akuan sebab kami persatuan menyelamatkan kucing kucing terbiar..harap maklum. .kami bukan persatuan untuk mengisi poket kami. harap maklum.!!!